Instruccions del joc de taula
Com jugar
Contingut del joc
Onze quadres numerats de l’1 a l’11.
Seixanta-sis fitxes:
- Quadre 1: Robin Tell – una fitxa
- Quadre 2: El banquer i el trampós – una fitxa per al banquer i una per al trampós
- Quadre 3: L’àngel – tres fitxes
- Quadre 4: La nedadora – quatre fitxes
- Quadre 5: L’astronauta – cinc fitxes
- Quadre 6: L’escriptora – sis fitxes
- Quadre 7: El paleta – set fitxes
- Quadre 8: Els bessons – vuit fitxes
- Quadre 9: La pitonissa – nou fitxes
- Quadre 10: El bomber – deu fitxes
- Quadre 11: Els gats músics – onze fitxes
Una bossa per a les fitxes.
Manual d’instruccions.

Edats recomanades
a partir de 8 anys, joc bàsic
a partir de 12 anys, joc complet.
Durada aproximada del joc
Nombre de jugadors recomanat
Regles del joc
Hauràs de sumar el valor dels quadres adjudicats i el nombre de fitxes obtingudes durant la partida. Les obres estan numerades de l’1 a l’11. Aquest és el valor de cada quadre. Cada obra disposa d’un nombre de fitxes equivalent al número que té assignat.
1. Preparació
Col·loca els quadres numerats de l’1 a l’11 al centre de la taula, visibles per a tots els jugadors.
Posa totes les fitxes a l’interior de la bossa. En cas de ser 3-4 jugadors, retira el quadre número 10 i les fitxes respectives.
Els jugadors es col·loquen al voltant de la taula.
2. Torn dels jugadors (JOC BÀSIC)
Comença a jugar qui hagi anat més recentment a una exposició d’art. El joc continua en sentit horari. Quan sigui el teu torn:
Treu una fitxa de la bossa, sense mirar, i deixa-la davant teu, visible per a tots els jugadors.
Continua repetint el pas anterior fins que:
a) Treguis una fitxa repetida (que coincideixi amb alguna de les que has tret en el mateix torn). En aquest cas, hauràs de retornar a la bossa totes les fitxes aconseguides en el teu torn.
b) Decideixis acabar el torn abans de córrer aquest risc. Ara, ordena les fitxes aconseguides com creguis més adient i posa-les en una pila davant teu. Si ja tenies fitxes de jugades anteriors, col·loca la nova pila obtinguda sobre la pila que ja tenies, sense mirar les fitxes anteriors ni modificar-ne l’ordre.
Atenció: Si en el moment de treure una fitxa veus que altres jugadors tenen sobre la seva pila una fitxa del mateix quadre que has tret tu, els la pots robar i afegir-la al teu torn. Si en tenen d’altres de seguides iguals que aquesta darrera fitxa, també els les pots robar. En cas que et surti una fitxa del gat músic (fitxa núm. 11), que actua com a comodí, pots triar entre robar als altres jugadors les fitxes amb un gat músic o intercanviar-la per qualsevol altra fitxa que estigui al capdamunt de la pila de qualsevol jugador. Els altres jugadors no poden facilitar la feina d’identificació de fitxes iguals a qui té el torn.
A continuació, passa el torn al següent jugador.
3. Final del joc i puntuació
El joc s’acaba quan no queden fitxes a la bossa. Cada jugador compta el nombre de fitxes que té de cada quadre a la seva pila. Qui en tingui més, s’adjudicarà el quadre original del mig de la taula. En cas d’empat en la quantitat de fitxes, s’emportarà l’obra el jugador que tingui la fitxa del quadre amb la silueta del gat negre, encara que no sigui un dels jugadors que ha empatat.
Recompte de punts: Cada fitxa val un punt, excepte les dels bessons, que en valen dos. Cada quadre adjudicat val el número que hi ha imprès a l’obra. Sumeu els punts de les fitxes i dels quadres. El guanyador serà la persona amb la puntuació més alta.
Habilitats Especials (JOC COMPLET)
Hi ha fitxes que tenen habilitats especials quan les aconsegueixes al teu torn, ja sigui traient-les de la bossa o robant-les.
Robin Tell (número 1): Amb aquesta fitxa podràs fer com Robin Hood, que robava als rics i ho repartia entre els pobres. Agafa la pila de fitxes del jugador que en tingui més i reparteix-les a qui vulguis, tot dipositant-les al damunt de les seves piles. Els jugadors que reben fitxes no poden modificar-ne l’ordre.
El banquer (número 2): Aquesta fitxa et fa tornar a la bossa la meitat superior de la teva pila. Les fitxes que has agafat durant aquest torn no es veuen afectades. En cas de tenir-ne un nombre imparell, n’has de tornar la meitat més una.
El trampós (número 2): Si et surt el trampós, en el mateix torn podràs treure una fitxa repetida sense haver de tornar-les totes a la bossa.
L’àngel (número 3): Quan està al damunt, protegeix tota la pila de les habilitats especials de les altres fitxes.
La nedadora (número 4): l’escriptora (número 6) i la pitonissa (número 9). Si aconsegueixes les tres dames en un mateix torn, pots agafar fins a quatre fitxes d’altres jugadors. Les pots agafar totes d’un sol jugador o de diversos col·leccionistes.
L’astronauta (número 5) el paleta (número 7) i el bomber (número 10) No tenen cap habilitat especial.
Els bessons (número 8): Les fitxes dels bessons tampoc tenen cap habilitat especial, però al final del joc valen dos punts cadascuna en comptes d’un.
Els gats músics (número 11): Com s’explica en el JOC BÀSIC, són els comodins. Quan et surt aquesta fitxa de la bossa, pots optar per intercanviar-la per qualsevol fitxa que els altres col·leccionistes tinguin dalt de tot de les seves piles, excepte la de l’àngel, o quedar-te-la. Per descomptat que, seguint la norma, pots agafar totes les fitxes de gats músics que hi hagi al damunt de les altres piles.